DARMOWA DOSTAWA od 149,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową
Co daje skakanka i czym się kierować przed jej zakupem?

Co daje skakanka i czym się kierować przed jej zakupem?

Zespół 4FIZJO

Zespół 4FIZJO Nasz zespół każdego dnia dba o to, aby informacje na blogu były jak najwyższej jakości. Chcemy wspierać nie tylko fizyczność każdego człowieka, ale i poszerzać wiedzę z zakresu sportu, fizjoterapii, podróży i relaksu. Czy możesz się spodziewać spektakularnych efektów, ćwicząc na skakance? I co musisz wiedzieć przed rozpoczęciem pierwszego treningu? Sprawdź nasze wskazówki! 5 minut

Jakie efekty dają ćwiczenia na skakance?

Ćwiczenia na skakance to świetny sposób na poprawę kondycji, spalenie kalorii i wymodelowanie sylwetki. To dobra aktywność dla osób, które prowadzą siedzący tryb życia – w końcu po skakankę możesz sięgnąć nawet w przerwie od pracy, jeśli pracujesz zdalnie. To również doskonały pomysł na trening interwałowy dla nieco bardziej zaawansowanych osób – w tym zawodników sztuk walki.

Młoda kobieta skacze na skakance przy schodach

Oto niektóre z pozytywnych efektów, jakie daje skakanie na skakance:

  • wzmacnia mięśnie brzucha, a także mięśnie nóg, pośladków i ramion,
  • poprawia krążenie krwi i dotlenienie organizmu,
  • zwiększa wydolność oddechową i pojemność płuc,
  • poprawia koordynację, zwinność i skoczność,
  • zwiększa elastyczność i wzmacnia kości,
  • podkręca metabolizm,
  • powoduje spalanie tkanki tłuszczowej i pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów,
  • poprawia nastrój i samopoczucie.

Jak wybrać skakankę idealną?

Mogłoby się wydawać, że skakanka to bardzo prosty przedmiot – zwykły sznurek z dwoma uchwytami. Nic bardziej mylnego! Dziś dostępne jest wiele rodzajów skakanek, a każdy z nich odpowiada na nieco inne potrzeby.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze skakanki?

  • Rodzaj skakanki. Jakie ćwiczenia planujesz wykonywać z wykorzystaniem skakanki? Twój cel to spalanie nadmiaru tkanki tłuszczowej czy wzmocnienie mięśni? Odpowiedź na te pytania pozwoli Ci dobrać odpowiednią skakankę – np. standardową lub bokserską.
  • Długość skakank, którą musisz dopasować do swojego wzrostu. Stań na środku skakanki – uchwyt powinien sięgać do poziomu pod pachami. Idealną opcją będzie wybór skakanki o regulowanej długości. Znajdziesz takie w ofercie 4FIZJO.
  • Materiał, z którego jest wykonana skakanka. Wybierz materiał, który jest trwały i ma odpowiedni dla Ciebie ciężar.
  • Uchwyt skakanki, który powinien idealnie leżeć w Twojej dłoni. Zwróć uwagę na to, by rękojeść była ergonomiczna, antypoślizgowa i lekka.

Wybór skakanki – propozycje od 4FIZJO

Pora omówić konkretne rodzaje skakanek, które znajdziesz w sklepie 4FIZJO. Który z nich już wkrótce urozmaici Twoje treningi?

  • Skakanki Basic. Są lekkie, proste i nadają się do ogólnego treningu kondycyjnego. Posiadają oczywiście wygodne, antypoślizgowe uchwyty.
  • Skakanki Standard z metalowymi łożyskami. Charakteryzują się długimi uchwytami, które umożliwiają pewny chwyt, a także szybko obracającymi się łożyskami, co ułatwia płynne skakanie. Metalowa linka to z kolei większa wytrzymałość i doskonała jakość, która będzie Ci towarzyszyć podczas treningów przez wiele lat.
  • Skakanki bokserskie z obciążeniem. Zostały zaprojektowane z myślą o treningach bokserskich, ale są również popularne w ogólnym treningu fitness. Są przeznaczone dla osób, które szukają treningów o wysokiej intensywności. Posiadają dodatkowe obciążenie, umieszczone w uchwytach. W skakankach dostępnych w naszej ofercie obciążenie można wyjmować – dzięki czemu możesz za każdym razem decydować o intensywności Twojego treningu.
  • Skakanki aluminiowe. Skakanki aluminiowe posiadają uchwyty wykonane z aluminium, co sprawia, że są lekkie, ale jednocześnie bardzo wytrzymałe. Rękojeści tworzy chropowata powierzchnia, dzięki czemu nie musisz się martwić, że wyślizgną się one z ręki podczas treningu.

Większość skakanek dostępnych w naszej ofercie jest regulowana, dzięki czemu możesz z łatwością dostosować ich długość do swojego wzrostu.

Czy ćwiczenia na skakance są dla każdego?

Ćwiczenia na skakance są bardzo popularne i korzystne dla zdrowia. Jednak nie każdy może skakać na skakance bez ograniczeń. Dotyczy to przede wszystkim osób zmagających się z zaburzeniami równowagi, nadwagą, osteoporozą czy różnymi stanami chorobowymi stawów (np. zwyrodnieniami).

Starszy mężczyzna trenuje na skakance w domu

Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, zanim zaczniesz trening na skakance, skonsultuj się z lekarzem lub fizjoterapeutą. Pamiętaj także, aby dobrać odpowiednią długość, rodzaj i tempo skakania do swoich możliwości i celów. Nie należy przesadzać z intensywnością i czasem treningu – zbyt duże obciążenie może prowadzić do kontuzji lub przetrenowania.

Jakie efekty dają ćwiczenia na skakance?

Przed użyciem skakanki warto pamiętać o kilku ważnych kwestiach, które mogą wpłynąć na bezpieczeństwo i efektywność ćwiczeń. Oto niektóre z nich:

  • Wykonuj rozgrzewkę przed rozpoczęciem treningu. Przygotuj mięśnie, stawy i układ krążenia do wysiłku.
  • Pamiętaj o prawidłowej technice skakania. Napnij mięśnie brzucha, lekko ugnij kolana i zachowaj naturalne ułożenie stóp. Kontroluj ruch nadgarstków i utrzymuj równomierny rytm skakania. Nie unoś ramion zbyt wysoko i angażuj mięsnie całego ciała, by utrzymać równowagę.
  • Nie przyspieszaj ani nie zwiększaj trudności (np. stosując różne techniki skakania na skakance), jeśli Twoje ciało nie jest jeszcze na to gotowe.
  • Zadbaj o odpowiednie miejsce do treningu i wyposażenie. Dobrze jest wybrać podłoże, które będzie amortyzowało Twoje skoki – rekomendujemy skakanie na odpowiedniej macie, która zapewnia dobrą przyczepność. Warto też zadbać o właściwie dopasowane obuwie sportowe.
  • Nie przekraczaj swoich możliwości i celów. Skakanie na skakance to intensywna forma treningu, która wymaga odpoczynku między seriami oraz dostosowania intensywności do swojego poziomu Twojej sprawności fizycznej. Nie forsuj się i nie ryzykuj kontuzji.

Podsumowanie

Chcesz urozmaicić swoje treningi? A może szukasz po prostu pomysłu na wysiłek fizyczny, który wzmocni Twoje całe ciało? Skakanie na skakance to gwarantowana poprawa kondycji i koordynacji ruchowej.

Pamiętaj, że zalety treningu dostrzeżesz tylko wtedy, gdy będziesz wykonywać go regularnie. Wystarczy jednak zaledwie pół godziny kilka razy w tygodniu, by cieszyć się efektami ćwiczeń ze skakanką. Powodzenia! I nie zapomnij wybrać idealnego dla siebie modelu z oferty naszego sklepu!

Polecane

Skakanka Standard+ z metalowymi łożyskami 4FIZJO

Skakanka Standard+ z metalowymi łożyskami 4FIZJO

17,99 zł brutto17,09 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:
Skakanka Basic z antypośligowymi uchwytami

Skakanka Basic z antypośligowymi uchwytami

14,99 zł brutto11,99 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:
pixel