Darmowa dostawa od 149,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Więcej siły w nowym roku! Poznaj 8 sposobów jak zmotywować się do ćwiczeń

2023-01-10
Więcej siły w nowym roku! Poznaj 8 sposobów jak zmotywować się do ćwiczeń

Nowy rok to czas nowych postanowień i planowania najbliższych miesięcy. Okres noworoczny to także czas, w którym najwięcej osób podejmuje wiele rewolucji w dotychczasowym życiu. Dlaczego? Jedną z przyczyn może być możliwość rozpoczęcia wszystkiego od zera, z nową energią i siłą. Wstąp w nowy rok z jeszcze większą motywacją i wyrób w sobie nawyki do regularnej aktywności fizycznej. A to znacząco przełoży się na Twoje zdrowie oraz samopoczucie! Poznaj metody, dzięki którym nie zniechęcisz się po pierwszym tygodniu na siłowni.

 

Z tego artykułu dowiesz się:

  1. Dlaczego tak ciężko jest zmotywować się do ćwiczeń?
  2. Poznasz najlepsze rady dla osób początkujących
  3. Jak zmienić motywację do ćwiczeń w nawyk?


Motywacja do ćwiczeń – dlaczego tak ciężko nam ją zdobyć?

Motywacja do ćwiczeń i chęć do zmiany musi przede wszystkim wyjść od nas, z naszych wierzeń oraz zdecydowania do wszczęcia zmiany. Nikt nie podejmie się zmiany za Ciebie. Jeśli chcesz zobaczyć efekt, musisz włożyć pracę, determinację, cierpliwość, aby po pewnym czasie spojrzeć na swój progres i stwierdzić: „było warto!”.

Zwiększenie motywacji silnie jest uzależnione od wewnętrznej chęci do przemiany. Jeśli na samym początku wszystkie cele i metody ich wakowania będą usystematyzowane, zdecydowanie łatwiej będzie wypełnić postawiony cel.

Na początku zwykle mamy w sobie bardzo dużą dozę motywacji i przekonanie, że możemy wiele. Niestety z czasem poziom zaangażowania spada, jak również chęci do utrzymywania oraz podejmowania dalszych zmian w aktywności fizycznej. Właśnie dlatego nie można żyć samą motywacją i trzeba przerobić ją w nawyk.

8 sposobów, aby utrzymać motywację do treningu

Motywacja do ćwiczeń, trening, kobieta na siłowni

Nie odkładaj planów „na później”

Nie zaczynaj najbliższego poniedziałku, najbliższej pełnej daty czy okresu. Im dalej odkładasz rozpoczęcie treningu, tym zwiększa się szansa, że nie rozpoczniesz go w ogóle. Nigdy nie będzie idealnie i jeżeli już teraz nie weźmiesz sprawy w swoje ręce, to z każdym kolejnym tygodniem będzie trudniej znaleźć odpowiednio silną motywację.

Zrób bilans zysków i strat

Warto na samym początku przygody z treningiem wyróżnić plusy i minusy. Czasem warto zrezygnować z pewnych działań, aby znaleźć więcej czasu na trening i regenerację, co przyniesie wiele korzyści w okresie długofalowym. Podczas regularnych ćwiczeń nie tylko zwiększasz swoją siłę i wytrzymałość, ale również zwiększasz tolerancję na stres, a także możesz wyładować emocje po ciężkim dniu w pracy.

Wizualizuj efekty

Wizualizacja efektów jest bardzo pomocna podczas pracy nie tylko nad sylwetką, ale również w pracy czy w życiu codziennym. Wyobrażanie sobie jak będziemy wyglądać po 2-3 miesiącach ćwiczeń nastraja nasz umysł do pozytywnego myślenia i pozwala wytrwać w trudniejszych momentach. Dzięki realnym założeniom będziesz dążyć do celu konsekwentnie, a spędzenie czasu na siłowni, czy przygotowując zdrowy posiłek, nie będzie karą.

Pozytywne myślenie to klucz do osiągnięcia celu. Endorfiny, czyli hormony szczęścia, które uwalniane są po treningu, w połączeniu z pozytywnym myśleniem, pozwolą Ci nie tylko wytrwać w postanowieniach, ale również napędzą Cię do dalszej pracy, aby utrzymać wymarzone efekty.

Zatrudnij trenera

Treningi personalne to idealne rozwiązanie dla osób, które zaczynają swoją pracę z treningiem. Trener pomoże Ci nie tylko ułożyć plan treningowy, ale również pomoże utrzymać motywację do regularnej aktywności fizycznej.

Współpraca z trenerem personalnym może być ciągła lub przerywana. W zależności, czy potrzebujesz trenera na każdym treningu, czy tylko do treningów kontrolnych, podsumowujących Twoje efekty. Dobrze dobrany plan działania, odpowiednie ćwiczenia i nadzór osoby wykwalifikowanej przybliży Cię do osiągnięcia wymarzonej sylwetki.

Zaplanuj dokładny plan treningowy

Plan treningowy to ponad połowa sukcesu. Ćwiczenia nie mogą być przypadkowe, a ich dobór losowy. Każdy z nas ma swoje mocne i słabsze strony, części ciała, nad którymi chce popracować, dlatego plan treningu musi być spersonalizowany pod daną osobę. Aktywność fizyczna to zdrowie, ale trzeba wiedzieć, jak ćwiczyć i czy dane ćwiczenie jest odpowiednie dla danej osoby.

Warto skorzystać z usług trenera personalnego, który ułoży idealny dla Ciebie plan treningowy. Z dedykowanym planem łatwiej uzyskasz zamierzony cel i zauważysz lepsze postępy.

Motywacja do ćwiczeń, jak znaleźć motywację do ćwiczeń, trening w domu

Przygotuj się do treningów

Przed treningiem warto się przygotować. Jeśli lubisz trening na świeżym powietrzu lub planujesz treningi domowe, niezbędne będą odpowiednie sprzęty takie jak:

  • gumy do ćwiczeń – są idealnym rozwiązaniem dla osób początkujących, umożliwiają utrzymanie odpowiedniej postawy, zwiększają czucie danego ćwiczenia oraz są bardzo bezpieczne na samym początku przygody treningowej;
  • mata do ćwiczeń – na każdym treningu niezbędna jest mata treningowa. Zapewnia ona komfort podczas ćwiczeń oraz uniemożliwia poślizgnięcie się podczas treningu;
  • hantle – przydadzą się w każdej domowej siłowni. Rozwiniesz dzięki nim nie tylko siłę rąk, ale również obręczy barkowej, plecy i klatkę piersiową;
  • gumy oporowe – idealne podczas praktycznie każdego treningu, a dzięki swojej wszechstronności przetrenujesz zarówno górę, jak i dół ciała.

Wszystkie niezbędne akcesoria do treningu odnajdziesz na stronie 4FIZJO, gdzie nie tylko znajdziesz sprzed treningowy, ale również rehabilitacyjny i relaksacyjny. Dodatkowo rozpoczynając przygodę z treningiem, warto wyposażyć się w odpowiedni strój, ulubioną muzykę oraz zadbać o odpowiednie nawodnienie podczas treningu.

Znajdź bratnią duszę do treningów

Trening w parze, czy zajęcia grupowe to idealny sposób na przełamanie się na treningu. Pomoże to również zwiększyć motywację i wdroży aktywność fizyczną codzienny grafik. Motywacja do ćwiczeń dzięki temu również wzrośnie, co przełoży się na efekty. Weź na siłownię partnera treningowego i razem dążcie ku lepszemu zdrowiu.

Nagradzaj się

Warto celebrować każdy sukces! Nagradzanie się jest bardzo pomocne, aby wytrwać w postanowieniach, które przybliżają nas do końcowego celu. Odpowiednia motywacja do treningu i gratyfikacja pozwolą na długo zakorzenić zapał do ciężkiej pracy.

Motywacja do ćwiczeń to nawyk – z czasem będzie łatwiej!

Im bardziej zwiększa się częstotliwość treningów, tym łatwiej jest je wykonywać. Na początku zwykle bywa trudniej, z czasem jednak dostrzeżesz, że trening sprawia Ci wiele radości. Warto ćwiczyć regularnie, aby motywacja do treningu była coraz większa, a efekty coraz bardziej widoczne. Najlepsza motywacja to nie tylko nagroda zawarta w pięknej sylwetce, ale również lepsze zdrowie oraz samopoczucie.

Osiągane efekty, ciężka praca, wzrost pewności siebie, coraz lepsze postępy to tylko niektóre z plusów regularnej aktywność fizycznej. Pamiętaj, że motywacja do treningu z czasem zamienia się w nawyk i jest to naturalny proces.

Regularnie powtarzane czynności stają się dla nas czymś naturalnym i po pewnym czasie motywacja nawet nie jest potrzebna. Każdy rodzaj treningu może stać się pewnego rodzaju „dobrym uzależnieniem”, dzięki któremu poprawimy swój wygląd fizyczny, ale również psychikę.

Podsumowanie

Aktywność fizyczna to bardzo ważny aspekt dnia codziennego. Regularne przystępowanie do treningów pozwoli Ci zaobserwować wiele pozytywnych zmian w Twoim ciele oraz psychice. Warto jednak na samym początku wyznaczyć cele i założenia, aby do nich dążyć, ułożyć plan działania oraz dostosować swoją dyspozycję do treningu. Każdy dzień jest inny, ale to właśnie wytrwałość pomaga w uzyskaniu wymarzonego efektu.

Źródła:

  1. Kang D.S., Sung J.H., Kim D., Jin M.N., Jang E., Yu H.T., Kim T.H., Pak H.N., Lee M.H., Lip G., Yang P.S., Joung B., Association between exercise habit changes and mortality following a cardiovascular event, Heart, 2022, 108(24), s. 1945-1951.
  2. Colley R.C., Bushnik T., Langlois K., Exercise and screen time during the COVID-19 pandemic, Health Reports, 2020, 31(6), s. 3-11.

Zespół 4FIZJO

Polecane

Dbamy o Twoją prywatność

Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij
pixel