Darmowa dostawa od 149,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Masaż bańką chińską – działanie oraz efekty

2023-01-13
Masaż bańką chińską – działanie oraz efekty

Bańka chińska to coraz popularniejsza metoda automasażu, którą można wykonać w domowym zaciszu. Stosowana w starodawnej medycynie chińskiej, również dotarła do Europy. Stosowane niegdyś przez nasze babcie bańki chińskie wracają i to z wielkim przytupem. Sam masaż bańką chińską przynosi wiele dobroczynnych efektów, które obejmują cały organizm. Od zniwelowania bólu głowy, po wymodelowanie sylwetki, a niekiedy nawet łagodzą pierwsze objawy przeziębienia. Dowiedz się więcej na temat dobroczynnego działania baniek chińskich, a także ich wpływu na poprawienie zdrowia oraz ciała.

Z artykułu dowiesz się:

  1. Na czym polega masaż bańką chińską oraz jakie daje efekty?
  2. Jak przygotować się do masażu bańką chińską?
  3. Jak wykonać samodzielnie masaż bańką chińską?

Masaż bańką chińską – na czym polega i jakie daje efekty?

Bańki chińskie są wykorzystywane w tradycyjnej medycynie chińskiej, jednakże w odróżnieniu od nowoczesnych baniek, pierwotnie były wykonane ze szkła. Obecne bańki chińskie najczęściej wykonane są z sylikonu lub specjalnej gumy. Ich kształt pozwala na zaciąganie skóry oraz bezproblemowe ich przesuwanie po skórze, co przynosi niemalże natychmiastowe efekty prozdrowotne.

Masaż bańką chińską warto rozpocząć od mniejszych baniek, aby przyzwyczaić skórę do danego bodźca. Pierwsze zetknięcie z bańkami może być niekiedy nieco bolesne, dlatego najlepiej stopniowo zwiększać intensywność. Z czasem masaż bańką chińską będzie bezbolesny i bezproblemowy.

Masaż bańką chińską – efekty

Efekty masażu bańką chińską można zauważyć już po kilku użyciach. Masaż bańką chińską m.in.:

  • pobudza krążenie krwi,
  • poszerza naczynia krwionośne,
  • pomaga pozbyć się nadmiernej tkanki tłuszczowej – jako modelowanie sylwetki,
  • niweluje bóle kręgosłupa i bóle migrenowe,
  • odżywia skórę, poprawiając kondycję tkanki podskórnej oraz jej elastyczność,
  • ujędrnia skórę,
  • niweluje cellulit, czyli pomaga pozbyć się tzw. pomarańczowej skórki,
  • niweluje napięcie mięśni,
  • pomaga w czasie przeziębienia.

Należy pamiętać, że użycie bańki chińskiej przynosi wiele korzyści, jednak nigdy nie zastąpi odpowiedniego dbania o swoje ciało i zdrowie, biorąc pod uwagę elementy związane z aktywnością fizyczną. Masaż wykonywany regularnie wraz z odpowiednim stylem życia pozwala także na pozbycie się z organizmu toksyn, co wzmacnia układ odpornościowy.

Masaż bańką chińską

Masaż bańką chińską – jak przygotować się do masażu?

Przygotowanie do zabiegu bańką chińską najlepiej rozpocząć od dokładnego oczyszczenia skóry. Obszar masowany, przed nałożeniem olejku, tłustego kremu lub oliwki, powinien być suchy i czysty. Do zabiegu można wykorzystać ulubione olejki, czy inne produkty poślizgowe.

Chińskie bańki pomagają nie tylko poprawić wygląd zewnętrzny, ale również kondycję ogólną organizmu. Najczęstsze wskazania do zabiegu to:

  • zbyt duże napięcie mięśniowe,
  • ból w okolicy pleców, czy bóle migrenowe,
  • zaburzenia układu krążenia,
  • mocne przetrenowanie organizmu.

Masaż bańką chińską ma również efekty uboczne. Po masażu mogą pojawić się niewielkie siniaki, czy krwiaki. Skóra może być zbyt wrażliwa na działanie masażu, jednak z czasem się przyzwyczaja. Jeśli siniaki pojawiają się cyklicznie, koniecznie należy omijać wrażliwą okolicę ciała.

Masaż bańką chińską – jak wykonać masaż w domu?

Bańki chińskie warto namoczyć w ciepłej wodzie i umieścić na skórze. Precyzyjne zassanie skóry przez bańki umożliwia prawidłowe wykonanie masażu. Upewnij się, że przed wykonaniem ruchu, odpowiednia ilość skóry jest zassana. Masaż bańką chińską można wykonywać na dwa sposoby:

  • ruchy koliste
  • oraz ruchy podłużne.

Bez względu na rodzaj, każdy ruch należy wykonywać w stronę węzłów chłonnych, czyli dosercowo. Masaż bańkami chińskimi najlepiej wykonywać przez około 20-25 minut. Jeżeli czujesz ból podczas wykonywania masażu bańką chińską, warto przed zabiegiem pobudzić trochę daną okolicę, np. masażem ręcznym, czy krótką sesją rolowania na miękkim rollerze.

Odstęp pomiędzy masażami powinien wynosić kilka dni. Na początek spróbuj masować ciało ok. 2 razy w tygodniu, a z czasem zwiększaj regularność do 3-4 razy w tygodniu, aby uzyskać najlepsze efekty. Warto wybrać bańki chińskie wysokiej jakości, aby służyły na długo oraz posiadały odpowiedni kształt. Jeśli szukasz odpowiednich baniek chińskich, koniecznie wejdź na stronę 4FIJZO, gdzie znajdziesz bańki chińskie do masażu twarzy oraz bańki chińskie do masażu ciała. W zależności od okolicy masowanej bańki chińskie mogą różnić się kształtem i wielkością.

Bańka chińska wykonana jest z sylikonu, dlatego jest bardzo łatwe do czyszczenia. Materiał, z którego zrobiona jest bańka chińska, pozwoli zachować jej czystość i sterylność. Po każdym użyciu obmyj bańki płynem dezynfekującym oraz odtłuszczającym, aby nie zalegały w nich pozostałości po olejku, czy innych kremach stosowanych podczas masażu.

Przed zastosowaniem masażu bańką chińską warto udać się do specjalisty, w celu wykluczenia wszelkich przeciwwskazań. Najczęstsze przeciwwskazania do stosowania masażu to:

  • żylaki,
  • ciąża,
  • nowotwór,
  • choroby skóry,
  • świeże blizny,
  • choroby zakaźne,
  • czas menstruacji.

Bańka chińska - masaż

Podsumowanie

Bańki chińskie to niewątpliwie jeden z najlepszych rodzajów masażu, który pomoże Ci w pełni zregenerować ciało i umysł. Dobroczynne działanie baniek wykorzystywane jest w wielu gabinetach kosmetycznych, a teraz może zagościć także w Twoim domu. Regularne wykonywanie masażu pomoże wyzbyć się bólu pleców, czy zniwelować nadmierne napięcie mięśni. Dodatkowo poprawi jędrność i napięcie skóry, co przyczyni się do redukcji cellulitu. Przed zabiegiem warto sprawdzić listę przeciwwskazań lub udać się na konsultację do specjalisty, aby wykluczyć wszelkie wątpliwości.

Źródła:

  1. Zhang H., Zhao M., Wu Z., Wang X., Jiang Y., Liang J., Chen H., Effects of Acupuncture, Moxibustion, Cupping, and Massage on Sports Injuries: A Narrative Review, Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine, 2022.
  2. Field T., Massage therapy research review, Complementary Therapies in Clinical Practice, 2016, 24, s. 19-31.
  3. Furlan A.D., Giraldo M., Baskwill A., Irvin E., Imamura M., Massage for low-back pain, Cochrane Database of Systematic Review, 2015, (9), 001929.

Zespół 4FIZJO

Polecane

Dbamy o Twoją prywatność

Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij
pixel