Power band - możliwości zastosowania

access_time Data:

Jeżeli nigdy nie miałeś kontaktu z gumą power band, to na wstępie warto zdać sobie sprawę z tego czym właściwie ona jest? - Jest to guma w kształcie pętli wykonana z elastycznego materiału, z której korzystają fizjoterapeuci, sportowcy, trenerzy oraz osoby aktywne fizycznie. Polecana przez nas guma, firmy 4FIZJO jest wykonana z latesu, który charakteryzuje się dużą wytrzymałością oraz niezawodnością.

Do czego można ją wykorzystać?

Możliwości ćwiczeń z tą wyjątkową gumą są praktycznie nieograniczone - wystarczy trochę kreatywności, a trening będzie nie tylko atrakcyjny, ale również bardzo skuteczny. Przy użyciu power banda możesz wykonać zrówno trening siłowy, wytrzymałościowy, szybkościowy jak i poprawiający gibkość organizmu, wybor należy do Ciebie.

Jak dobrać siłę / opór power banda?

Jest to kluczowe pytanie podczas wyboru power bandów. Nie jest jednak łatwo na nie odpowiedzieć w sposób jednoznaczy, ponieważ dobór oporu power banda będzie zależał od tego, do czego chcesz go wykorzystać:

Mobilizacje power bandami - trening mobility:

Mobilizacje czyli trening gibkości – rozciąganie z użyciem power bandów to nieodzowna część treningu osób chcących uniknąć kontuzji podczas treningów. Power bandy dedykowane do tego typu treningu to power band firmy 4FIZJO fioletowy, zielony oraz czarny. W zależności od wielkości okolicy ciała oraz stawu, który będziesz mobilizował dopasuj odpowiedni power band. Zasada jest wręcz banalnie prosta – im większy staw/okolica, tym mocniejszego power banda użyj. Przykład: do mobilizacji stawu skokowego użyj taśmy czarnej, natomiast podczas pracy ze stawem biodrowym sięgnij po power band zielony. 

Dzięki możliwości automobilizacji stawów, ćwiczenia z power bandami cieszą się również dużym zainteresowaniem w gabinetach fizjoterapeutycznych.

Trening wspomagany power bandami:

Power bandy jak wcześniej wspomnieliśmy mogą być utrudnieniem jak i ułatwieniem ćwiczeń.W tej części skupimy się na ćwiczeniach, w których power band będzie wspomagał wykonywane przez Ciebie ćwiczenia. Aby dobrać odpowiednią siłę power bandów pownieneś zwrócić uwagę na jedną istoną cechę – ich siłę oporu. W tym wypadku im większa siła oporu power banda tym łatwiejsze będzie ćwiczenie, które wykonujesz. Jeżeli jest to niezrozumiałe wyobraź sobie najbardziej popularne ćwiczenie, które możesz wykonać z gumą power band – tak, właśnie podciąganie na drążku. Im mocniejszy jest power band tym mocniej będzie wspomagał podciąganie, ułatwiając je. Dlatego dobierając siłę power banda podczas ćwiczeń typu – podciąganie czy pompki na poręczach, powinieneś się zastanowić ile razy jesteś w stanie się podciągnąć. Polecane przez nas power bandy do tego typu ćwiczeń to power bandy firmy 4FIZJO koloru fioletowego, zielonego oraz niebieskiego. 

Dla kogo jaka pomoc dowiesz się w artykule – jak dobrać opór power banda podczas podciągania.

Trening oporowy/siłowy z power bandami:

Trening oporowy/siłowy jest treningiem do którego w dzisiejszych czasach przykłada się bardzo dużo uwagi – każdy z nas chce pochwalić się sylwetką Herkulesa oraz sprawnością Spidermena. Trening na tradycyjnych ciężarkach jest w tym bardzo pomocny, jednak będzie o wiele skuteczniejszy, gdy dodamy do ćwiczeń gumy power band. Pewnie nie raz złapałeś się na tym, że przy ostatnich seriach jakość wyknywanych powtórzeń jest znacznie gorsza niż na początku. Aby zaradzić temu problemowi i zaangażować jak najwięcej włókien mięśniowych podczas każdego ćwiczenia, dodaj do swoich ćwiczeń gumę power band. Guma będzie wymuszała utrzymanie napięcia mięśni podczas całego ruchu - zarówno podczas wyciskania/podnoszenia/ściągania ciężaru jak i podczas powrotu do pozycji wyjściowej. Dzięki temu będziesz zmuszony siłować się zarówno z ciężarkami jak i napiętą gumą. Dodatkową korzyścią jest fakt, że podczas takich ćwiczeń pracują mięśnie wykonujące ruch przeciwstawny do siebie (antagoniści), dzieki czemu zbudujesz lepszą stablilizację stawu. Gumy power band dedykowane do treningu oporowego to power bandy 4FIZJO koloru czarnego i czerwonego.

Udanych ćwiczeń życzy: 

Zespół 4FIZJO